Wednesday, December 16, 2009

Helvette.

Okej, jag har dåliga nyheter. Väldigt dåliga nyheter.

Idag när jag öppnade min inbox så hade jag ett förunderligt mail från en person jag inte kände, en person from Konami's Svenska avdelning.

Han sa att Konami Japan inte har godkänt någonting och att vi inte fick utföra pjäsen utan tillstånd. Jag påpekade att vi redan hade skickat en förfrågan i våras till Konami om saken och att det var okej, men han sa att dom inte kunde finna att något sådant hade gått igen.

På grund av detta så kan vi INTE ha vår föreställning imorgon. Inte alls. Men det betyder inte att det inte blir någon, mannen som skickade mailet var så vänlig och hjälpte mig att skicka iväg en ny officiell förfrågan som han skulle vidarebefodra direkt till Japan så att jag får svar så fort som möjligt, men någonting säger mig att vi inte hinner få klartecken innan imorgon.

Så pjäsen får helt enkelt skjutas fram, i värsta fall kan det bli väldigt långt fram, men det hela är fortfarande på gång. Dock så kan ju vissa förändringar ske, allt från plats till vissa skådespelare beroende på hur scheman ser ut och så vidare. Det gör mig väldigt ledsen att behöva berätta det här då jag vet att det var folk påväg att kolla på föreställningen imorgon, men tyvärr, det blir inget om jag inte skriver något helt plötsligt imorgon förmiddag att Konami svarat och gett det grönt ljus. Så håll koll, men som det ser ut nu, ingen "Välkommen till Silent Hill" imorgon. Förlåt.

Men fortsätt kolla in bloggen för updateringar angående sitautionen.

-------------

Okay, I have bad news. Very bad news.

Today when I opened my inbox I had a strange email from someone I did not know, someone from Konami's Swedish department.

He said that Konami Japan has not permitted anything, and that we did not have the perrmission needed for this play. I said that we had already sent a request last spring to Konami about it and that they said it was okay, but he said they could not find that such a thing had occurred.

Because of this, we can NOT have our show tomorrow. Not at all. But that does not mean there will be no show at all, the man who sent the email kindly helped me to send a new official inquiry that he was passing directly to Japan so that I get a response as soon as possible, but something tells me that we do not have time to get clearance before tomorrow.

So the play will simply be postponed, at worst it ca be very far forward, but the whole thing is still going on. However, that means there might be some changes, from the location to maybe even some of the actors, depending on schedules and such. It pains me to say this because I know there were people about to watch the show tomorrow, but unfortunately, unless ofcourse I write tomorrow morning that Konami responded and gave the green light. So keep an eye out just in case, but as it stands now, no "Welcome to Silent Hill" tomorrow. Sorry.

But keep looking at the blog for updates regarding the situation.

5 comments:

  1. Fan vad tråkigt för er =/ Tur att jag inte satt mig på bussen och åkte i dag då eftersom att jag trodde det var onsdag och inte torsdag i dag...

    Tur för min del om den bara skjuts fram så slipper jag missa pjäsen. Håller tummarna!

    ReplyDelete
  2. Hur går det nu då? Får ni upp något?

    ReplyDelete
  3. Kommer ni lägga upp showen på youtube snart?

    ReplyDelete
  4. Det har gått ett år nu, så jag antar att det varken kommer DVD eller youtube klipp?

    ReplyDelete
  5. Hej, Anna här (regisören)
    Tänkte bara hälsa att vi försöker att få kontakt med Konami fortfarande; jag vet inte varför det tar sån tid, men vi hoppas på ett svar snart

    ReplyDelete