Tuesday, December 8, 2009

Official Announcement



Okej, det har gått ett bra tag nu men det är äntligen dags att officiellt berätta att Välkommen till Silent Hill, pjäsen baserad på Silent Hill 2 av Konami Corporation, kommer ha premiär den 17'de December 2009. Det vill säga nästa väcka.

Folk som följt mitt DeviantArt konto (sirtobbii.deviantart.com) lär ha sett den engelska planschen och lär också veta att vi kommer släppa pjäsen på YouTube och på DVD med Behind-the-scenes matrial och annat kul. DVD versionen kommer att släppas med engelska undertexter såklart då pjäsen är på svenska och beräknas komma någon gång runt Januari/Februari om allt går som tänkt.

I huvudrollerna ser ni Torbjörn Karlsson (Jag) som James Sunderland, Rebekka Robertsdottir som Angela Orosco, Peter Joelsson som Eddie Dombrowski, Peter Jacobsson som The Red Pyramid Thing, Joy Jonsson som Laura och Madeleine Olsson som Maria. Pjäsen är skriven och regiserad av Anna Råberg och det är hennes projektarbete i Estetisk Verksamhet Årskurs 3.

-----------------------------------------------------------------------------------------
English Translation:

Okay, it's been a while but now it's finally time to announce that Welcome to Silent Hill, the stageplay based on Silent Hill 2 by Konami Corporation, will have its premiere on December 17 2009. In other words, next week.

Those who have followed my DeviantArt account (sirtobbii.deviantart.com) should have seen the English Poster allready and should also know that there will be a YouTube aswell as a DVD release featuring Behind-The-Scenes material and other fun things. The DVD will also feature english subtitles and menus since it's in swedish and is expected to release around January/Febuary.

In the main cast you'll see Torbjörn Karlsson (Me) as James Sunderland, Rebekka Robertsdottir as Angela Orosco, Peter Joelsson as Eddie Dombrowski, Peter Jacobsson as The Red Pyramid Thing, Joy Jonsson as Laura and Madeleine Olsson as Maria. The play is written and directed by Anna Råberg as her final project in her Senior Year.

Media:
Poster #1 <--Our Directors Favorite
Poster #2
Poster #3 <--My Favorite
English Poster #1

6 comments:

  1. Hej!

    Såg er på Spelfeber och ville bara säga att jag verkligen gillar den idéen att göra teater av Silent Hill! Det råkar faktiskt vara så att jag själv går sista året på estetisk teater, och mitt egna slutprojekt kommer även det att mynna ut i en föreställning med skräcktema. Vårat mål är dock att försöka fånga den bisarra och psykadeliska skräcken, och vi siktar mot att skapa det mesta av innehållet genom improvisationer och enklare typer av forumteater. Allt som allt är det alldeles för lite skräck i teatersverige idag, och jag önskar er all lycka till med projektet!

    /W

    ReplyDelete
  2. Tycker att ni borde åka på turne och komma ner till skåne så jag får se pjäsen. Det här är ju helt fantastistk. Hade jag varit rik hade det varit värt att åka till Kalmar för att se det hela. Men får väll vänta tills det kommer på Youtube. *Muttrar*

    MEn ett tipps, skriv var det är, för jag letade som en galning efter stad innan jag tillslut fick googla skolan och hitta därifrån. De flesta vet inte var Jenny Nyströmskolan är.

    Anyways, mitt teater och nörd hjärta slår lite hårdare i dag.

    ReplyDelete
  3. Peter Jacobsson som The Red Pyramid Thing.
    /facepalm


    PYRAMID HEAD

    ReplyDelete
  4. @ Anonym:
    Tack

    @Prinzessin:
    Jag skrev faktiskt till Gonintendo och Destructoid (Dom enda som jag personligen skickade information till.) att det var i Kalmar, men glömde visst det på bloggen.

    @Anonym #2:
    Red Pyramid Thing är namnet han gavs i Silent Hill 2's officiella strategi guide därav det namnet vi valt att kalla honom. Och om du ska vara helt korrekt så kallades han Triangle Head i Japan.

    ReplyDelete
  5. Bloggen är awesome :) /Peter/Eddie

    ReplyDelete